woensdag 21 januari 2015

Doodgewone dingen





Lilith heeft een heuse rubriek in De Standaard Magazine alwaar mensen vertellen over de doodgewone dingen die hun hart laten zingen. En kijk zie, ze nodigt uit om ook virtueel mee te doen

Dit is mijn lijstje :

  • Met weinig volk in het zwembad het zonlicht zien spelen op de bodem van het bad. Het staat hoog in mijn lijstje van alledaagse dingen die mij diep gelukkig kunnen maken.
  • Guilty Pleasure : een nieuw figuur van Playmobil, ook al zijn mijn kinderen ondertussen veel te oud.  Het bestond nog maar net toen ik klein was en dat heb ik altijd vreselijk gevonden, dat zo'n schoon speelgoed er toen nog niet was. Dus nu en dan koop ik zo'n surprise. Omdat leeftijd een state of mind is.
  • Helemaal verdwijnen in een boek en een paar uur van de wereld zijn. Vrienden worden met de personages en doen alsof ik ook meedoe, in dat boek. Al was het maar als toeschouwer en mens aan den toog. Helemaal in het verhaal zitten.
  • Zien dat de weegschaal lief tegen mijn is al heb ik dat niet verdiend. Glimlachen dan. Er bestaat zoiets als barmhartigheid en oeverloze vergiffenis (voor al dat zoet).
  • De zon en het licht dat overvloedig overal schijnt. Winter, zomer, het maakt niet uit. De wereld is plots lichter en het hart minder zwaar. Iedereen is op slag veel mooier.
  • In de kringloopwinkel iets vinden dat ik al jaren wou maar dat toen te duur was of onvindbaar. En het daar nu zien pronken. Alsof er zoiets bestaat als lotsbestemming.
Ook meedoen ? Schrijf het postje en zend je link in de comments van Liliths bericht

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...